İÇİMDEKİ MÜZİK

İÇİMDEKİ MÜZİK


İçinizde milyonlarca kelimenin hapsolduğunu, ancak hiçbirini söyleyemediğinizi düşünün. Sevdiğiniz insanlara " Seni seviyorum"  diyemediğinizi, kardeşinize sarılamadığınızı, çevrenizdeki herkesten daha zekiyken toplumda defolu mal muamelesi gördüğünüzü düşünün. İşte bu durumların hepsini, hatta daha fazlasını yaşayan Melody'nin hikayesini anlatıyor İçimdeki Müzik kitabı. 11 yaşındaki Melody bu saydıklarımın hiçbirini yapamıyor. Beyin felci teşhisi konulduğu için her zaman başkasına muhtaç bir yaşam sürüyor. Ancak Melody'yi diğer çocuklardan ayıran bir şey var: fotografik hafıza...Fotografik hafızaya sahip olduğu için duyduğu veya gördüğü hiçbir şeyi unutmuyor. Yani daha 1-2 yaşındayken yaşadığı şeyleri bile çok net bir şekilde hatırlıyor. Bir şeyi ezberlemesi için bir kez tekrar etmesi yeterli. Ancak Melody bu kadar özel bir insanken koskoca  profesörler bile kafasının içinin bomboş olduğunu söylüyor. Hareket bile edemediği bedeninde ölü sanılıp mezara gömülmüş gibi yaşıyor. Ancak o işlevsiz bedenin ardında çığlık atan bir zihin var ve Melody de bu çığlıkları duyurmaya çalışıyor. İnsanların içindeki fırtınadan haberdar olmalarını, içindeki müziği dinlemelerini istiyor.

Çok zor da olsa Melody vazgeçmiyor. Bir söz vardı, nerede duydum, kimden duydum hatırlamıyorum ama şöyle diyordu: "Vazgeçenler asla kazanamaz. Kazanalar da asla vazgeçmez." diye. Eğer Melody de pes etseydi, vazgeçseydi biz onun hikayesini bu kadar merakla okuyamazdık. Çok ağır sınavlardan geçiyor, engelleri aşmaya çalışıyor. Ancak bedenindeki engellerle değil, karşısındaki insanın beynindeki engellerle savaşıyor. Başına ne gelirse gelsin, nasıl muamele görmüş olursa olsun vazgeçmiyor. 

Kitabın 48 ödülü var ve bence 48 bin de olsa hak ediyor. Kaç yaşında olursanız  olun okuyun çünkü kendinize bir hayat dersi çıkaracaksınız. Vazgeçmemenin önemini, yeterince istersek her şeyin olabileceğini gösteriyor. Melody gibi söylenenlere kulak asmadan yoluna devam  etmeyi, bu sayede güçlü olunacağını öğretiyor. Ben çok beğendim ve kaç yaşında olursanız olun size de tavsiye ediyorum.

"Düşünce ve kelimelerin karmaşık işleyişini nasıl çözdüm bilmiyorum ama bu kendiliğinden ve hızlıca oldu.İki yaşına geldiğimde bütün anılarımdan kelimeler ve bütün kelimelerde de bir anlam vardı.
Ama sadece kafamın içinde...Şimdiye kadar tek kelime konuşmadım. Neredeyse on bir yaşındayım."

1 yorum:

  1. Bir kitabın insana neler katabileceğini bu eserde net bir şekilde anlıyorsunuz....
    Geç okuduğum ama iyiki okumuşum dediğim bir eser...

    YanıtlaSil