ARILARIN ZAMANI


 ARILARIN ZAMANI
 
Bugün sizlere çok güzel bir kitabı tavsiye edeceğim. Arıların Zamanı (orijinal adıyla Hour Of The Bees) Lindsay Eager’ın yazdığı bir gençlik romanı. Kitap 372 sayfa ama hiç sıkmıyor, ben çok kısa bir zamanda bitirdim ve bitirir bitirmez de bilgisayarın başına geçtim. Fazla uzatmadan konuya geçiyorum.

Kitap 12 yaşındaki Carol’un demans hastası büyükbabasının yanında geçirdiği yaz tatilini ve bu tatilin onun üzerinde bıraktığı etkisini anlatıyor. Carol’un büyükbabası Sergio, New Mexico’nun güneyinde bir çölde yaşayan demans hastası yaşlı bir adam. Çölde yüzyıllardır yağmur yağmadığı için kuraklık çöldeki hayatı da kurutmuş. Yani yaşlı adam yıllardır çölde tek başına yaşıyor. Ancak bunamanın çok ileri bir evreninde olduğu için bu artık imkânsız. Carol’un babası da bu işe bir dur diyor, Sergio’yu Seville Huzur Ve Bakımevi’ne göndermek ve yıllardır ailelerinin olan çiftlik evini satmak üzere boşaltmak için bütün aileyi toplayıp çiftliğe(yani çölün ortasına) getiriyor. Ancak bu işte bir iş var. Çünkü 1. kural Carol’un 12 yıl önce ölen büyükannesi Rosa’dan hiç bahsetmemek. Carol ilk başta bu ıssız çölün ortasında yaz tatili harcayacağı için üzülürken zamanla büyükbabasının çekimine kapılıyor. Demans hastası adamı anlattığı bir masalda geçmişi sorguluyor. Ancak bir süre sonra gerek ve hayal birbirine karışmaya başlıyor.

Babası ile büyükbabasının yıllardır görüşmemesine sebep olan sır nedir? Aile, kök ne demektir? İmkânsızın sınırları nerede başlar? Carol bu soruların cevaplarını ararken büyüyor; sevginin, aile bağlarının ve yuvanın gerçek anlamını hem anlıyor hem anlatıyor.

Ben kitabı çok beğendim. Üstelik tek beğenen ben değilim ki kitap 2017 Yılı ILA Çocuk ve Gençlik Kitapları Ödülü’nü ve Uluslararası Latin Kitap Ödülü’nü kazanmış. Hazır yaz tatili başlamış ve kitap okuyacak vakit artmışken okuyun derim.

“Ne kadar yaşayacağımı bilmiyorum. Belki bir yıl, belki bin yıl. Ama bir şeyi çok iyi biliyorum: Ne kadar yaşadığının hiçbir önemi yok. Önemli olan sana verilen zamanı nasıl değerlendirdiğin.

'Ölmekten korkma ama yaşamaktan da korkma’ demişti büyükbabam bana .

Ben artık yaşamaktan korkmuyorum.”


1 yorum:

  1. Merhaba... "Ne kadar yaşadığının hiçbir önemi yok. Önemli olan sana verilen zamanı nasıl değerlendirdiğin." Ne güzel bir öneri :)

    YanıtlaSil