THE RAIN


The Rain


Bugünkü tavsiye dizimiz: The Rain. Danimarka yapımı olan dizimizin ilk sezonu 4 Mayıs 2018, ikinci sezonu 17 Mayıs 2019’da yayınlandı. Gerilim-macera türünde karşımıza çıkan dizi belirli bir kitle tarafından çok seviliyor ve yeni sezonları merakla bekleniyor (o kitlenin içinde ben de varım.). Ben de The Rain dizisini bu tür yapımları sevenlere tavsiye ediyorum ama önce biraz konusundan bahsedeceğim.

Dizimiz yoğun olarak Simone ve Rasmus isimli iki kardeşin hikayesini anlatıyor. Bu kardeşlerin babası Apollon isimli bir şirkette çalışan bilim insanı. Bir gün babası Simone’u alelacele okuldan ( olay sırasında liseye gidiyor) alıyor ve ailecek şehir dışında, ormanın içinde bir sığınağa gidiyorlar. Tüm bunlar olurken şehirde herkes panik havasında. Babası karısını ve iki çocuğu bu sığınağa bırakıyor ve giderken Simone’a ortalıkta bir virüs olduğunu ve yağmur yoluyla bulaştığını söylüyor. Asla ama asla sığınaktan çıkmaması, annesi ve kardeşiyle burada onu beklemesi konusunda uyarıyor..  Ayrıca Simone’a gizemli bir şekilde o zamanlar 10 yaşında olan kardeşi Rasmus’u canı pahasına korumasını istiyor. Çünkü her şeyin kilit noktası Rasmus. Bütün bunları bitirecek çözüm Rasmus'un damarlarında saklı. Simone da Rasmus’u koruyacağına dair söz veriyor. Babası kardeşini ona emanet edip çok yakında geri döneceğini söyleyerek gidiyor.

Bu sığınağa kapandıktan bir süre sonra annelerini de kaybeden ikili yıllarca bir gün babalarının gelip onları alacağı umuduyla yaşıyorlar. Ancak 6 yıl süren bekleyişin ardından babalarında hiç haber alamıyorlar. Çocuklar da tozpembe sabır taşı mübarek. Hayır insan bi umutsuzluğa kapılır babam da mı öldü acaba diye. Yok. Bunlar açlık sınırına gelene kadar o sığınakta babalarını beklemeye devam ediyorlar. Bir gün yolları onlar gibi hayatta kalmış, aç ve yemek arayan bir gurup genç ile kesişiyor. O günden sonra beraber yaşamaya ve yemek bulabilmek için diğer sığınakları aramaya başlıyorlar. Dizimiz de bu gurubun ve iki kardeşin başına gelenleri anlatıyor.

Ben zaten kıyamet sonrası yapımları seviyorum. The Rain’i de sevdim. Eğer benim gibi bu tarz dizi ve filmleri seviyorsanız kesinlikle tavsiye ederim. Ancak izleyince hayal kırıklığına uğramamanız için bazı şeyler hakkında önceden uyarımı yapıyım. Öncelikle diğer kıyamet sonrası filmlerden pek de farklı değil. Birçok şey başka filmlerden toplanıp bir senaryoya uyarlanmış gibi. Özellikle 2. Sezonda klasik bir Netflix dizisine bağlıyorlar. Sevgilisi olmayan karakter yok. Ve yine 2. Sezonda artık hikaye The Rain değil de The Virus olmuş gibi.Şahsen ben ikinci sezonda hiç yağmurun yağdığı bir sahne hatırlamıyorum. Üstelik uğruna doktoralar yapılıp zar zor diploma alındığı mesleğe sahip olan insanların bulamadığı bir şeyi daha lise mezunu bile olmayan bir kızın bulması da ayrı bir saçmalık.

Her şeye rağmen ben diziyi çok sevdim. 3. Sezonu merakla bekliyorum. Bu arada dizinin final sezonu olan 3. Sezon da 6 Ağustosta netfilix'de yayınlanmaya başlayacak. Kesinlikle tavsiye ederim.

2 yorum:

  1. rain 3 ü bekliyoz artık, güzeldiii, bi de aramıza hoşgeldiniiiz :)

    YanıtlaSil