INTO THE NIGHT



Into The Night


Bu haftaki dizi tavsiyemiz: Into The Night. Belçika’nın ilk Netflix orijinal serisi olan dizimiz Jason George’un The Old Axolotl romanından esinlenerek oluşturulmuş bir mini bilim-kurgu dizisi. Dizi 1 Mayıs 2020’de yayına girdiğinden beri çok ses getirdi ve ben de hala izlemeyenler için biraz bilgi vereyim dedim.

 Into The Night ilk bakışta sıradan bir kıyamet sonrası dizisi gibi görünse de konusu aslında oldukça enteresan. Bir gün Güneş ışınları garip bir şekilde insanları öldürmeye başlıyor. Öyle ki yeraltına inenler bile ölüyor ( Nasıl diye sormayın, orasına ben de anlam veremedim.). Ancak NATO’da çalışan bir İtalyan asker Belçika’dan Moskova’ya giden yolcu uçağını kaçırıyor ve bir avuç insan hayatta kalıyor. Tam bunlar ‘Eee biz şimdi nereye gidecez?’ diye düşünürken başrol kızımız cevaplıyor: Into the night (geceye). Bu şekilde takım hep batıya giderek Güneş’ten kaçıyorlar. Ama ne takım. Kulağa Temel fıkrası gibi gelse de her ülkeden numunelik insan var.

-Polonyalı                              -Burda
-Rus ana-oğul                        -Burda
-Faslı                                     -Burda 
- Birkaç Belçikalı                  -Burda
-Psikopat  İtalyan                  -Burda
-Üç İngiliz asker                   -Burda
-Türk                                     -Burda (as bayrakları as)

Evet, bu kafilede bir de Türk var. Ama korkmayın adı Muhammed, Abdullah falan değil, Ayaz. Yürüyen bayrak gibi dolaşılan bu uçakta herkes kendi milletinin özelliklerini taşıyor. Mesela Ayaz dolandırıcı, yardımsever, merhametli, Polat Alemdar gibi bir türlü ölmeyen ve dünyanın sonu gelse dahi ülkesine laf edene ‘Adam ol’ mesajını veren (bence o sahneye bi Osmanlı tokadı yakışırdı) bir adam. Ayrıca dizide her bölümde farklı bir karakterin geçmişine gidiyoruz -ki bence bu çok güzel bir detay.

Ancak dizide ciddi mantık hataları var. Eğer hasta bakıcısının adamı ampute etmesi ve helikopter pilotunun YOUTUBE'TAN VİDEO İZLEYEREK yolcu uçağı indirmesi gibi olaylara takılmazsanız harika bir dizi.

Şuana kadar sadece bir sezon çıktı ve bölüm süreleri yaklaşık yarım saat. Her bölüm çok heyecanlı ve acayip bir şekilde kendini izlettiriyor. Dizi 6 sezon olarak planlanmış. Ben diğer sezonları merakla bekliyorum. Hala izlemediyseniz bi bakın derim.

6 yorum:

  1. mükemmel bir dizi ben de tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  2. bekliyoz bakalım nolcak sığınaktaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Türk kafile olması güzel bir detay olmuş. Teşekkürler bi ara bakayım. :)

    YanıtlaSil
  4. son yazıma koydum blogunuzuuu. keşfetsin arkadaşlarımıız :)

    YanıtlaSil
  5. Konusu çok güzel duruyor.Hemen bakmaya çalışacağım:)

    YanıtlaSil
  6. Merak ettim şimdi. Kısacıkmış zaten bakarım buna da gelir bi yorum daha yaparım. Teşekkürler efenimm.

    YanıtlaSil