OKUMAK İSTİYORUM


OKUMAK İSTİYORUM






Okumak İstiyorum, Aisha Saeed’in yazdığı çok güzel bir çocuk kitabı. Ben kitabı büyük bir zevkle okudum. Kitabın isminden hikâyede tozpembe bir dünyanın anlatıldığını düşünebilirsiniz, ama hiç de öyle değil.  Aslında tam tersi. Hep var olan ama birçok kez insanların görmezden geldiği bazı gerçekleri anlatıyor. Kesinlikle çok çarpıcı ve herkesin okumasını öneriyorum.

Ana karakterimiz olan Emel on iki yaşında ve okumayı çok seviyor. En büyük hayali ise eğitimini tamamlayıp öğretmen olmak. Ancak Emel Pakistan’ın kız çocuklarının ve kadınların değersiz görülüp ev işi ve çocuk bakmaya mahkûm edildiği küçük bir köyünde yaşıyor. Durum şartlarına bakılınca gerçekleşmesi oldukça imkânsız bir hayal bu. Ama Emel içindeki ümidi ve okuma isteğini hiçbir zaman kaybetmiyor. Ta ki bir gün zorba bir toprak ağası Emel’i ailesinden alıp kendi konağında ölene kadar hizmetçilik yapmaya mahkum edene dek.  Kitap;  hayalleri, ümitleri ve özgürlüğü elinden alınan Emel’in yaşadığı yerde bir kız çocuğu olmanın ne kadar zor olduğunu sorgulama hikayesini anlatıyor.

Öncelikle Emel’i çok sevdim . Belki de benim de onun yaşlarında ve okumayı seviyor olmamdandır, neler hissettiğini çok iyi anladım. Eğer sizde de benim gibi azıcık feminist damarınız varsa kesinlikle okuyun. Ben okurken de hiç sıkılmadım, dili son derece anlaşılır ve kolaydı. Yazarın dediğine göre Emel dünyadaki eşitsizliğe karşı durup adalet için savaşan diğer kızları temsil ediyor. Kitabı yayınlamaktaki amacının ise dünyanın dört bir yanındaki cesur kızlara ışık olmak olduğunu söylüyor. Sırf bu yüzden bile okunur bence.

Son olarak kitapta bana en çok dokunan sözleri bırakıyorum:

"Bazen keşke bu kadar dikkatli olmasam diyorum. Belki o zaman bir kız olmanın bu kadar kötü bir şey olduğunu düşündüklerini öğrenmezdim. "

4 yorum:

  1. Merhaba. Yeni bir blogger olarak size hoşgeldin diyorum. Blogunuz hoşuma gitti. Bir ara duyurusunu yapabilirim blogumda :) kitap okumayı seviyorsanız blogumdaki etkinliğe de göz atabilirsiniz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Yorumunuz için teşekkür ederiz, eğer duyuru yaparsanız çok seviniriz. Blogunuza da göz attık yazılarınızı okumaya devam edeceğiz :)

      Sil
    2. Tamamdır o zaman yarın paylaşırım :) Rica ederim.

      Sil