OMNISCIENT




OMNISCIENT


Omniscient Pedro Aguilera tarafından yayınlanan ve Carla Salle, Sandra Corveloni ve Jonathan Haagensen'ın oynadığı Brazilya mini bilim kurgu dizisidir.Şuana kadar bir sezonu yayınlanmıştır ve sezon 6 bölümlüktür. Dizi çok fazla bilinmese de bence güzel bir bilim kurgu dizisi.

Öncelikle Omniscient’ın ne olduğuyla başlamak istiyorum. Hikâye halkın 7/24 Dronelar’la izlendiği bir şehirde geçiyor. Bu şehirdeki insanlar doğdukları andan öldükleri ana kadar görünmeyecek kadar küçük olan Dronelar’la izleniyorlar. Ama mahremiyet açısından bu görüntüleri kimse ulaşamıyor. Tüm Drone’lar Ana Bilgisayar’a bağlı. Eğer Drone’un sahibi yasa dışı bir şey yaparsa Drone hemen sinyal veriyor ve bu şekilde şehirde kimse suç işleyemiyor. Bu sistemin şirketine de Omniscient deniyor.

Asıl karakterimiz ise Nina. Nina doğduğundan beri bu şehirde yaşıyor. Babası eskiden Sistem için çalışmış. Baba-kızın en büyük hayali ise Nina’nın da Sistem için çalışması. Hayallerinin gerçek olduğu, yani Nina’nın Sistem’de stajyer olup,  ilk değerlendirme toplantısının olduğu gün kızımız eve geldiğinde babasını yerde ölü buluyor. Sırtından vurulmuş bir şekilde ölen adama da ölüm sebebi olarak “doğal nedenler” yazıyorlar. Yani Sistem cinayeti örtbas ediyor. Ama Nina kızımız ne yapıyor, bir başrole yakışır bir şekilde bu işin peşini bırakmıyor. Dizimiz ise Nina’nın babasının katilini bulmak için yaptıklarını anlatıyor.

Ben diziyi sevdim ve yeni sezonunu heyecanla bekliyorum.  Diğer dizilerden oldukça farklı bir konusu var ve bence konu çok yaratıcı. Fragmanını izlediğimde bile etkilendim. Ancak dizide bazı negatif durumlar var. Mesela daha önce Netflix yapımı birkaç dizi bitirdiyseniz sonunu tahmin edebiliyorsunuz. Yani fazla sürprizli bir durum yok.  Netflix’te Türkçe dublajlı hali henüz yok,ancak altyazılı izleyebilirsiniz. Ayrıca dizi biraz yavaş akıyor ama sonuçta 6 bölümlük  (ne kadar sıkabilir ki).

Kısacası ben beğendim ve size de tavsiye ediyorum. Eğer izlerseniz yorumlara yazmayı unutmayın J

1 yorum:

  1. ne değişik diziydi yaa izlediim. yakın dizileri izliyos demekkiii :)

    YanıtlaSil